teamcurious.blogg.se

Lite allmänt om livet på hästgård, mina hästar och träning/tävling.

Andas in.....andas ut!

Kategori: Allmänt


Jag är en usel patient!
I normala fall pendlar mitt humör lite upp och ner, men nu.... *suckar*
Det pendlar lite mer och lite oftare och lite mer dramatiskt. Så kan vi sammanfatta 😳
I tisdags blev jag opererad. Numera sitter det skruvar och plattor på mitt nyckelben. Exakt hur det ser ut vet jag inte, men jag tänker att jag ska få se det när jag varit på återbesök och röntgen. 
Operationen gick vad jag vet bra. Alla var så hjälpsamma. Själv ville jag bara hem. Och när jag väl kom hem så sov jag bort resten av den dagen och mådde inte vidare värst bra.

Men efter det har jag varit ute minst en gång om dagen. Andats friskluft. Snosat i hästpälsar, fått kladdiga pussar av slabbiga mular ❤. Bara älskar!
Jag blir fort trött. Det irriterar mig! Jag ser saker som behöver göras. Det irriterar mig att jag inte kan göra det.
Jag borde gå med skygglapparna på!

Jag har världens bästa hjälp i Malin. Hon pysslar om och ser till att mina grabbar har det de behöver. Hon tycker om dom och det vet dom.
Jag har jätte svårt att släppa mitt kontrollbehov men gör det för att jag måste. Det irriterar också 🙄
Så på det stora hela är jag nog en dryg människa att ha i närheten. 

Ska vi se lite saker positivt, och det ska vi ju, så händer det ju ändå lite saker som är bra 😀
Jag kan börja röra på min arm. Dock utan belastning men ändå. Jag har klarat av att duscha helt själv. Jag kan fixa egna mackor och med lite meckande även fylla lite dricka i mindre flaskor.
Jag har borstat på mina hästar med vänster arm och gått en prommis med Monzan som tyckte det var utomordentligt trevligt 💕
Jag kan stoppa armen i en jackärm.
Idag är det en vecka sedan vi slog runt och 4 dagar sedan op. 
Det går framåt!
Kommentera inlägget här: