teamcurious.blogg.se

Lite allmänt om livet på hästgård, mina hästar och träning/tävling.

Halvvägs... och tjuvstart!

Kategori: Allmänt, Hänt på gården, Träning

Vi är i mitten av den värsta månaden på hela året....november! Jag ogillar den skarpt! 
I år har den hittills verkligen varit vidrig.
Det är grått, blött, mörkt och kladdigt! Det kladdiga stör mig mest 🤨
Det kan hända att jag är extra kinkig i år och att november känns extra lång! Men jag ogillar den varje år.

Just därför har jag tjuvstartat lite 😊
Båda grabbarna är ute och går nästan varje dag. Och igår fick Eddie jogga lite i båda varven i lina. Han känns fin i kroppen igen och redo att börja smygas igång. Jag behöver bli lite stabilare i min arm så det får vänta ett tag till, men promenader och lätt jogg i lina går bra 👍

Så småningom när jag kan blir det tömkörning. Och det är dax att kolla upp om Eddies sadel behöver värmas om. Med tanke på hur mycket han ändrat sig i kroppen så tror jag att det är behövligt. 
Innan det är kollat blir det ingen ridning!

Nästa vecka ska jag till röntgen ännu en gång och efter det hoppas jag att jag ska kunna kravla mig upp på Monzan. Han kommer bli glad att få komma ut på lite rundor även om det bara ska skrittas 😊 

I helgen har vi haft körträningar här på gården. Den här gången var det vår holländske tränare Tonnie som var här. 
Doris var med 😁

Malin har gjort, och gör, ett toppenjobb med henne 💕. Hon har väl aldrig varit så "igång" som nu. Så när gubben har tid så hjälps de åt att köra. Och tiden i mellan så tränar Malin på med bl.a tömkörning. 
Så eftersom hon nu inte bara går och skrotar utan faktiskt använder sin kropp och ska prestera så har jag bokat en tid till equiterapeut för en check av status. 
Hon har ju liksom inte heller en toppen exteriör så då gäller det att ha extra koll. 
Doris ska även vara med på Sussie-träningen från och med nu. 

Så kan vi bara skyffla iväg andra halvan av november så jag kan komma igång nångång så blir det så mycket roligare 😁  
Kommentera inlägget här: