teamcurious.blogg.se

Lite allmänt om livet på hästgård, mina hästar och träning/tävling.

Från idé till verklighet och lite annat!

Kategori: Allmänt

Jag har skalat av Monzan lite päls. Ingen sensation, jag gör det varje år. 
Nytt för den här gången var att göra det med vänster hand 🙈. Vi kan säga att det fyller sin funktion men han har sannerligen varit snyggare klippt i sina dagar. 
Det får snyggas till nästa vända med klippmaskinen då jag återigen kan använda min höger. Vi ska ingenstans och slipper därmed att skämmas 😁

Efteråt blev det en promenad för att få lite genomblåsning av den friska vinden.


Den här liraren hade lite spring i benen idag och fick därmed träna på egen hand. När det blev för mycket bus i linan (dvs när han höll för öronen för att slippa lyssna och körde sitt eget race) så beslöt jag att träna honom lös för första gången. När det var klart var han mycket trevligare att promenera tillbaka till stallet med 😊. Och betydligt trevligare för mig som inte behövde ha en rallypajas i snöre och därmed riskera ett ryck i min arm.
Alla nöjda!

För länge sedan så föddes idén om en gemensam blogg. Det var Sussi Widner som hade idéerna och jag fick frågan om jag ville medverka. Ett tiotal personer och som gemensam nämnare uppbyggande träning. Vet ni vad?
Nu är den idén verklighet och idag släpptes den officiellt 👍

Gå in och läs 😁
 
Kommentera inlägget här: