teamcurious.blogg.se

Lite allmänt om livet på hästgård, mina hästar och träning/tävling.

Bättre men inte bra!

Kategori: Eddie, Monzan, Vardagsträning

I måndags var jag ännu en gång på röntgen och därefter träff med ortopeden.
Dagens positiva är att det läker som det ska 😊.
Dagens negativa är att jag inte är återställd fullt ut förrän ungefär i februari. Snark!!!
Men nu får jag börja belasta armen igen. Det gäller bara att inte göra för mycket för snabbt! Lagom är bäst 👍
Nu ska jag bara lista ut vad lagom är 🤔.

Monzan har gått en till skogsvända med mig. Det är lite tjorvigt att sadla även om jag nu får belasta lite. Men med pallen så funkar det, och Monzan är tålmodig. 
Vi träffade på en hel släkt vildsvin på vår vända. Han räkna till 14 men kan ha missat någon. 


Eddie fick pjucks på fötterna igår.
Idag har vi tömkört. Var tvungen att prova om jag klarar av det, för min plan är att det ska ingå i lillemans träning en tid framöver. Han är utan sadel fram till slutet av januari så då behöver vi göra annat. Och det gick toppen bra 👍
Vi höll oss i skritt för säkerhets skull. Övergångar skritt - halt- skritt. 
Följa yttertöm samt göra snygga hörnpasseringar. 
Sen checkade jag om han förstod om jag bad om lite sidvärtsrörelse och jo då, efter lite funderande så provade han att korsa benen lite 😁. 
Det fick räcka för dagen. Nu vet jag att jag kan utföra det redan nu och då kan det bara bli bättre. 
Nu när jag får använda armen igen så ska den sakta tränas upp igen. Jösses vad svag den blivit 🙄.
Och fysioterapeuten jag vart hos tyckte det var toppen att använda hästarna i min sjukgymnastik sålänge jag inte tar i för mycket och undviker ryck. Smart människa 😄
Om 2 1/2 vecka är jag tillbaka på jobbet och innan det vill jag verkligen veta hur mycket jag klarar av.  
Kommentera inlägget här: