teamcurious.blogg.se

Lite allmänt om livet på hästgård, mina hästar och träning/tävling.

Plötsligt händer det!

Kategori: Allmänt, Träning

Det är sällan jag är här och skriver. Tanken dyker upp då och då, men så kommer något i mellan och sen är det borta.
Det har varit mycket på alla fronter ett längre tag och det suger energi!

Men jag ska nu göra ett försök att hålla igång skrivandet här. Om inte annat så för min egen skull 😊

Stallet som mina grabbar bor i är inte klart. Det är fullt fungerande och lite småfix återstår innan vintern. Men förutom det så har jag beslutat att boa där under vintern för att ta reda på vad jag kommer att sakna. Det jag saknar kommer att fixas till våren om det inte är något akut. Akuta saker kräver akuta lösningar 👍
De trivs alldeles utmärkt och så gör även jag.

Monzan fortsätter att skritta sina små rundor varvat med promenader. Han får djupvågsmassage ett par gånger i veckan och laser ett par gånger i månaden. Så fortsätter det fram tills vi ultraljudar benet igen för att checka av läkningen. Vilket planeras till november. Känns som evigheter dit 🙄
Han har oxå haft ett tandläkarbesök. Efter lite diskuterande så justerade vi lite vad han ska stoppa i sig 🌱 

Eddie har blivit stor. Nu vet jag inte hur stor, för jag törs inte mäta 🙈

Han har visat sig ha väldigt bestämda åsikter om vad han trivs med och inte. Det har fått mig att verkligen tänka till och så har vi provat oss fram. Nu verkar vi ha hittat rätt och många saker blev mycket lättare. 
Som tex på huvudet duger bara micklemträns samt ett träns med pullarnosgrimma. Allt annat är icke bekvämt! Punkt!
I munnen är ett 3-delat gummibett och ett 3-delat travbett det som är bekvämt och då har vi så tills åsikten ändras 😁

I helgen som var så gav vi oss ut i skogen ensamma för första gången. Det var inga konstigheter. 

Tömkörning har vi tagit upp igen. Det var något som verkligen inte fungerade i våras, så vi la det på hyllan ett tag och gjorde annat. Men nu har vi kört igång igen och jag ser det som ett jättebra komplement till ridningen.
Vi jobbar ju fortfarande väldigt basic. Att förstå start, stopp och sväng. Att göra övergångar och börja forma sig lite på böjda spår. Det är mycket kropp att hålla reda på och passen är korta. Men det går framåt 🤗
Jag tänker inte stressa fram något utan det tar den tid det tar helt enkelt. Men från nu så känns det iaf som att vi kan börja jobba på lite mer, varvat med korta viloperioder.



Kommentera inlägget här: