teamcurious.blogg.se

Lite allmÀnt om livet pÄ hÀstgÄrd, mina hÀstar och trÀning/tÀvling.

Deppigt 😔

Kategori: AllmÀnt

Har haft en dĂ„lig magkĂ€nsla hela dagen. Jag har haft mina misstankar sedan Monzans ben svĂ€llde upp. Och nĂ€r veterinĂ€ren idag bekrĂ€ftade min misstanke som högst troligt sĂ„ blev det nattsvart för ett tag. 
Det blir sÄ mycket tankar som trÀngs i huvudet. Vad hÀnder nu!? Hur kommer det att bli?
Svaret pĂ„ det har jag inte. Inte nu. 
Först ska han gÄ pÄ Metacam en vecka och sedan ska vi Äka in och göra ett ultraljud för att se vad, var och hur mycket. Efter det fÄr vi ta beslut.
Jag har mardrömmar om gaffelband och nu Ă€r vi dĂ€r 😔

NĂ€r veterinĂ€ren Ă€ndĂ„ var hĂ€r fick han kika pĂ„ Eddies inkar. Han har en platt ink en bit frĂ„n munnen. Den har sett likadan ut hela tiden. SĂ„ hĂ€r han en pĂ„ insidan av bakknĂ€t. Den var platt frĂ„n början men har börjat vĂ€xa nyligen. 
Vi ska prova behandla dessa med xxterra. SÄ sÄ fort den salvan kommer sÄ testar vi. KÀnns som det skulle vara bra att hinna behandla detta innan flugsÀsongen sÀtter igÄng.

SĂ„ just nu kĂ€nns det mesta lite deppigt. Men det hjĂ€lper ju inte, sĂ„ det Ă€r bara att bita ihop och kĂ€mpa pĂ„. 

Kommentera inlÀgget hÀr: