teamcurious.blogg.se

Lite allmänt om livet på hästgård, mina hästar och träning/tävling.

Träning

Kategori: Allmänt, Träning

Jag måste börja skriva igång mig igen. Det är en hel del saker på gång och tills dess måste jag ha vässat fingrarna och fått igång hjärnan.
Det kommer bli en spännande höst!

Hjärnan har haft vissa luckor under en lång tid. Som det där med att uppdatera hemsida....och blogg.
När man har många järn i elden så faller vissa bitar bort. Ingen ursäkt! Många järn i elden har jag alltid haft men nu blev det tydligen härdsmälta 🙄
Nåja! Nya tag så blir det bra tillslut 

I början av september var Sussie Widner här och hade träningar. Alltid lika roligt och efteråt alltid positivt. 
Eddie var med. För andra gången uppsuttet och wow vad det var roligt. Han får enkla uppgifter att lösa och så får han trava runt lite.

Så stolt över lilleman som utvecklas hela tiden 💕🦄

Idag hade vi septembers andra träning. Denna gången för Ankan och det handlade om tömkörning. Jag tycker det är en bra mix att blanda uppsuttet med arbete i töm. På alla hästar men framförallt på unghästar.
Idag låg fokus på att få aktiva bakben och att följa yttertöm. Vi kan väl säga så här...Rom byggdes inte på en dag 🤔
Aktiva bakben fick vi till men att följa yttertöm var inte helt enkelt att begripa. Ibland funkade det, men det var nog mer än lyckträff än att pengen verkligen ramlat ner. Men övning ger färdighet och jag väljer att dela upp det i två delar för att underlätta för min häst att förstå.
Det är inte alltid lätt att lära sig två saker samtidigt. Men kan man lära sig en sak i taget så är det lättare att koppla ihop dom sen.

Nu har vi lite att öva på till oktober!



Kommentera inlägget här: