teamcurious.blogg.se

Lite allmänt om livet på hästgård, mina hästar och träning/tävling.

En dag i taget!

Kategori: Allmänt

I morgon är det 4 veckor sedan jag och Eddie gjorde vår kullerbytta. 
Det känns som en halv evighet 🙄

Fyra veckor är inte lång tid. Det borde inte göra mig så otroligt frustrerad. Men det gör det!

Jag har varit på ett återbesök på röntgen och träffat ortopeden. Jag blev lite överraskad över hur många skruvar det numera sitter i mitt nyckelben.
Jag kan känna plattan som sitter där oxå, men förhoppningsvis ger den inga besvär och då kommer den sitta kvar.
Ska den tas bort... ja, det får bli ett framtida bekymmer i så fall.

Jag har träffat en fysioterapeut och fått ett litet rehabschema. Jag har omsatt lite av rörelserna i skötsel av hästarna och numera klarar jag av att pyssla om dom själv 😁.

Monzan och jag har börjat gå på promenader till postlådan. Bättre än inget och han är glad att komma ut en sväng även om den inte är så lång. 

Eddie är behandlad av equiterapeut och har i alla fall ett besök kvar. Han fick en rejäl tryckare av sadeln när han slog runt så innan han är helt oöm så lägger jag inte något på hans rygg.
Han kommer att vila ca 3 veckor till och sedan hoppas jag att vi ska kunna ut och gå för att smyga igång tillsammans. 

Idag har jag haft besök av min tränare och vän Sussie. Det blev några timmar intensivt pratande. Det var precis vad jag behövde. Det känns alltid så bra att prata med henne 💕

Nu ska jag ta en dag i taget så kommer jag snart vara igång igen! 
Kommentera inlägget här: