teamcurious.blogg.se

Lite allmänt om livet på hästgård, mina hästar och träning/tävling.

Full rulle!

Kategori: Allmänt, Hänt på gården

I morse vaknade jag 06.15 av att regnet fullkomlig vräkte ner. Det varade inte så länge men det var välkommet, för det behövs 😊
Just nu växer det så det knakar ute!
I torsdags väckte vi liv i gräsklipparen för i år. Den behövde ett nytt batteri innan den ville återuppstå. 
Det kändes mer som att slå vall än att klippa gräs- men tillslut var det fint 👍
Nu syns det knappt att det är klippt.... otacksamt 🙃

Igår var jag och hämtade mitt nya släp. 

 
Jag har haft svårt att hitta ett släp som motsvarar det jag vill ha. Det verkar som att alla andra vill ha saker som jag ratar.
Jag ville ha ett med hög lastvikt, hård mellanvägg och hård överlucka. Och gärna extra högt, brett och långt. Dessutom vill jag inte ha någon sadelkammare, vilket alla nya vagnar verkar vara utrustade med. Till slut hittade jag ett som levde upp till mina önskemål. Ett VV classic XL. Det fick bli utrustat med sparkskivor, kamera och lite annat innan jag hämtade hem det.
Båda grabbarna har varit inne och godkänt utrymmet 😁

Efter morgonens regnskur (då mina grabbar enligt uppgift trynade i lösdriften), så var det dax att dra igång dagens projekt. Att byta staket och dra om delar av grabbarnas befintliga hage samt den del jag öppnar upp på sommaren.
Jag är nästan klar....
Ett par timmar till i morgon bara så kan jag öppna upp för sommaren 👌

En liten del av hagen 💕

Nu återstår bara att blunda några timmar sen påt igen!

Tjing!
 


Kommentera inlägget här: