teamcurious.blogg.se

Lite allmÀnt om livet pÄ hÀstgÄrd, mina hÀstar och trÀning/tÀvling.

Happy day 😍

Kategori: AllmÀnt

Idag Ă€r det pĂ„ dagen 6 veckor sedan vi slog runt. Det har varit 6 lĂ„nga veckor att vara inaktiv. 
Nu Ă€r det ju inte sĂ„ att 6 veckor Ă€r nĂ„gon slags grĂ€ns för nĂ„gonting, men just idag kĂ€nde jag att nu mĂ„ste Monzan fĂ„ göra nĂ„gonting annat. Han hĂ„ller pĂ„ att sura ihop! Å jag med 🙄
SĂ„ utan att tĂ€nka efter speciellt sĂ„ tog jag in grabbarna, baxade ut sadeln i stallet och sĂ„g Monzan lysa upp. 
Han visste precis vad som var pĂ„ gĂ„ng 😁
Konstaterar följande;
  • Det gĂ„r att sadla utan att lyfta armarna om man stĂ€ller sig pĂ„ en pall och "slĂ€pper" ner sadeln.
  • AnvĂ€nd samma pall och spĂ€nn gjorden med vĂ€nster arm och peta in spĂ€nnet med höger.
So far so good 😀

Parkerade Monzan vid uppsittningspallen och slĂ€ngde över benet och vips sĂ„ sitter man dĂ€r sĂ„ dĂ€r helt okrĂ„ngligt 👍

En liten Ă„krunda pĂ„ 30 minuter pĂ„ en riktigt glad hĂ€st som bar mig försiktigt runt i skogen đŸŒČ
Sen uppstod problemet "Hur kommer man av?"
Jo, man kliver av som vanligt fast pÄ höger sida. Som vanligt fast aningens osmidigare ska kanske tillÀggas.
Men sĂ„ vĂ€rt det 💕💕
BĂ„de jag och Monzan var glada fast rundan var kort! Min bĂ€sta skruttfarbror och partner in crime 🐮💕  

Eddie fick oxĂ„ komma ut och röra pĂ„ sig. Fast dĂ€r gĂ„r det inte att vara sĂ„ osmidig sĂ„ dĂ€r fĂ„r ridningen vĂ€nta. Och dessutom mĂ„ste sadeln vĂ€rmas om dĂ„ den nu Ă€r för trĂ„ng. SĂ„ vi gick en promenad 😊

Mycket nöjd med dagen 😍

Och som grĂ€dde pĂ„ moset sĂ„ dricker nu bĂ„da grabbarna ur thermobaren som stĂ„r pĂ„ samma plats som föregĂ„ende balja, fast unghĂ€stsĂ€krad och förankrad 👌👍.
Kommentera inlÀgget hÀr: