teamcurious.blogg.se

Lite allmÀnt om livet pÄ hÀstgÄrd, mina hÀstar och trÀning/tÀvling.

BonustrĂ€ning 👍

Kategori: AllmÀnt, Eddie, Monzan, TrÀning

Monzan och jag fortsĂ€tter med vĂ„ra skrittrundor. Det Ă€r vad jag just nu klarar av. Vi Ă€r ute mellan 45 minuter och en timme. Ju bĂ€ttre jag blir desto mer ska vi öka pĂ„ 😊
Min favvo runda för att den Ă€r bĂ„de varierande och kuperad. En bra komma-i-gĂ„ng runda för Monzan helt enkelt. Och utökad Ă€r den bra som trĂ€ningsrunda oxĂ„ 👍

Det har varit körtrĂ€ningar pĂ„ gĂ„rden i helgen. Det blev lite tid över sĂ„ jag passade pĂ„ att lĂ„ta Eddie vara med och tömköras. Och med tanke pĂ„ att jag fick hjĂ€lp sĂ„ kunde han fĂ„ jobba pĂ„ lite mera 👍.
Han börjar att hitta sin egen balans och kĂ€nns ganska lika i bĂ„da varven. Han har slutat att fippla med tungan sĂ„ fort det blir jobbigt. 
SĂ„ om vi kan jobba pĂ„ med att aktivera de dĂ€ra bakbenen sĂ„ ska det nog bli bra. För nĂ€r de Ă€r aktiva och han har sin balans sĂ„ kommer de andra bitarna att falla pĂ„ plats per automatik. 

Vi har oxĂ„ en trĂ€ning kvar i Ă„r för Sussi och den tĂ€nker jag vara med pĂ„ med bĂ„da grabbarna. Den fĂ„r anpassas efter vad jag klarar av, men vill Ă€ndĂ„ vara med.
Jag behöver bolla lite idĂ©er 😁


Kommentera inlÀgget hÀr: