teamcurious.blogg.se

Lite allmänt om livet på hästgård, mina hästar och träning/tävling.

Våren är här!

Kategori: Allmänt, Hänt på gården

Som jag längtat 😊
Och med den kom även en himla massa jobb, men det får betas av ett efter ett. 

Eddie har efter en relativt lång vila från att ha mig på ryggen åter burit runt på mig. Igår morse gick vi ner till ridhuset, hoppade upp, gick runt några varv och spanade in våra extremt fula men bra växter i hörnen. Sedan tog vi helt sonika och gick ut genom dörren och fortsatte utomhus. 

Idag gjorde vi om proceduren fast skippade ridhuset. Satt upp ute och gick en runda. Lite ofokuserad men på det stora hela helt okej. Nu väntar vi på att det ska torka upp i skogen så vi kan ratta runt där. Och att det ska torka är inte för Eddies skull utan mer för sambon som håller i snöret. För det lär vi ha några gånger till 🙈😁.
Ett tag framöver siktar vi på ridning på helgerna och annat i veckorna.

Igår var det träning för Monzan. Han gjorde ett av de bättre passen på länge. Det börjar sakta men säkert gå åt rätt håll igen. Just igår tyckte han det var kul att springa i cirklar, springa sidvärts och användas som dragspel. Han stånkade på och får högsta betyg i uppförande. Vi har t.o.m börja träna galoppfattningar igen 👍 Idag ska han joggas lätt, men det blir till kvällen.

Idag tog jag tag i uppgiften att gräva ur boxarna så de blir redo för att gjuta golv i. Det var tungt.... och två stjälpredor gjorde det inte lättare, men faktiskt lite roligare 😁

Så nu är vi ett steg närmare målet.
Helgerna är på tok för korta. Men det tar sig!
Kommentera inlägget här: